Süreç Yönetimi (Risk Temelli)
Süreç Yönetimi (Risk Temelli)
A M A C I / H E D E F İ
Günümüzde fonksiyonel yönetim etkinliğini yitirmiş, süreç yönetimi ön plana çıkmıştır. Müşteriye sağlanan ürün ve hizmet yönetilen süreçlerin çıktılarıdır. Süreçleri belirlemek, tanımlamak, performansını izlemek ve iyileştirmek öğelerini içeren Süreç Yönetimi, kuruluş içinde müşteriye katma değer yaratan faaliyetlere odaklanarak toplam etkinliğin artmasını sağlar. Etkin bir Süreç Yönetimi fonksiyonel organizasyonlarda yaşanan işlerin sahiplenilmemesi, iletişim güçlüğü, kaynak israfı, işlerin tekrar etmesi gibi darboğazları ortadan kaldırır. Bu eğitimde süreçlerin nasıl oluşturulacağı, yönetileceği ve sürekli iyileştirme için nasıl bir yol izleneceği hususunda katılımcılara bilgiler verilmesi hedeflenmektedir.
K A P S A M I
• Süreç nedir?
• Süreçlerin analizi,
• Süreçlerin tanımlanması,
• Süreçlerin ilişkilerinin kurulması,
• Süreçlerin girdileri, çıktıları, faaliyetleri, kaynakları, müşterileri, tedarikçilerinin tanımlanması,
• Performans göstergelerinin belirlenmesi,
• Süreç yönetiminin şartları,
• Süreç seviyelerinin belirlenmesi,
• Süreçlerin iyileştirilmesi.
_________________________________________________________
S Ü R E S İ
1 gün
_________________________________________________________
H E D E F K İ T L E S İ
Üst ve orta kademe yöneticiler, süreç sahipleri, kuruluş içerisinde süreç analizi, tanımlaması ve iyileştirilmesinden sorumlu çalışanlar.
________________________________________________________________________________
K A Z A N I M L A R I
Süreç oluşturma
Süreç yönetme
Süreç iyileştirme
Performans göstergeleri ile süreçleri izleyebilme.
_________________________________________________________
E Ğ İ T İ M Ö N C E S İ G E R E K S İ N İ M L E R
ISO 9001 / IATF 16949 eğitimlerinden birisinin alınmış olması önerilir.
_________________________________________________________
S I N A V V A R M I / Y O K M U ?
Yok